Разработчик: Aoca Game Lab
Описание
Вместе с Цицерой вы окажетесь на бразильских пустошах XIX века. Собирайте ресурсы, создавайте инструменты, учитесь выживать и общайтесь с другими персонажами. Чтобы пройти через засушливую равнину и узнать о судьбе героини, вам понадобятся сила, вера и мудрость.
Подготовьтесь к путешествию
Выжить в пустошах с голыми руками не получится. Мачете и мотыга помогут добыть воду, прорубить себе дорогу и собрать урожай. Не забудьте запастись точильными камнями — тупые инструменты бесполезны!Изучайте рецепты и формулы
На пустошах выживают только мудрые. Флора и фауна здесь непривычные, поэтому постарайтесь узнать, что можно изготовить из того, что есть в этой местности, и как это сделать. Может быть, однажды вам придется пересечь пустоши...Взаимодействуйте, чтобы выжить
Голод и жажда во время засухи становятся невыносимыми. Попросите помощи у старейшин деревни, выполните их задания и получите воду и еду.Исследуйте местность
Изучите засушливые регионы, узнайте, чем живут пустоши, и найдите ресурсы, которые понадобятся вам в пути. Полный инвентарь никогда не помешает!Узнавайте новые истории
Бразильские пустоши — особое место, где происходят невероятные вещи. Рискните отправиться на поиски утраченных коллекционных предметов, узнайте легенды и тайны Бразилии.Засуха в этом году оказалась очень сильной и изменила жизнь пустошей. Животные погибли, многие плантации пришлось бросить, люди бежали из своих домов. Здесь живет Цицера, любопытная и смелая девчонка. Слушая советы своего деда и жителей деревни, она учится выживать и готовится столкнуться с засухой. Ее главная мечта — отправиться в пустоши, чтобы найти своих родителей.
Arida: Backland's Awakening — первая из трех игр, посвященных путешествию Цицеры по бразильским пустошам XIX века. Подпишитесь на страницы Aoca Game Lab в социальных сетях, чтобы не пропустить новости о проекте. Создайте эту историю вместе с нами!
Мы команда из 8 бразильских инди-разработчиков. Мы верим в то, что игры могут потрясать и удивлять. Цель проектов — привлечь внимание к тем ценностям, которые мы считаем важными. Arida — наша первая игра. Мы рады отправиться в это путешествие вместе с вами.
Поддерживаемые языки: english, portuguese - brazil, german, simplified chinese, spanish - latin america, russian, french, italian, japanese, korean, thai, turkish
Системные требования
Windows
- ОС *: Windows 8
- Процессор: Dual Core Processor, 2.6 GHz
- Оперативная память: 6 GB ОЗУ
- Видеокарта: GeForce GTX750 TI
- DirectX: версии 11
- Место на диске: 1 GB
- ОС: Windows 11 or higher
- Процессор: Intel Core i5 2.6 GHz or higher
- Оперативная память: 8 GB ОЗУ
- Видеокарта: GeForce GTX1060 4gb or higher
- DirectX: версии 11
- Место на диске: 1 GB
Mac
- Процессор: Dual Core Processor, 2.5 GHz or higher
- Оперативная память: 4 GB ОЗУ
- Видеокарта: DX11 compatible video card
- Место на диске: 2 GB
- Процессор: Dual Core Processor, 2.5 GHz or higher
- Оперативная память: 4 GB ОЗУ
- Видеокарта: GeForce GTX1050 ti
- Место на диске: 2 GB
Отзывы пользователей
I see some potential here. I think the development started with very good motivation, but stopped at a point where the game was just very unfinished.
What I like:
-The music
-The general idea and setting. Most of the time all your thoughts circle around how to get water, which is a real issue for too many people in the real world, so it has some educational value at this point.
These are the issues I had:
Lots of bugs...
-At one point an Interface blocked the screen and couldn't be closed, but the controller buttons still worked in the background (so I consumed some things I didn't want to). The only way was to close the game window, and when I came back, I noticed:
-Auto-saving didn't work (3 hours lost, so I didn't see the ending yet) and there is no option to save manually.
-Achievement button doesn't work ingame.
-On viewing some chest items, an annoying buzzing sound started and ended only on closing the interface.
In general:
-"Full audio" means here: the poem in the beginning is the one voice you will hear in the game, the dialogues are all silent. I expected them to be spoken too, so I could learn some Portugues.
-No subtitles availabe (or I'm too blind to find the option), although it says there were some. But where?
-There was some info about the history and culture of the country, but it wasn't much. Like 2-3 short sentences of info on viewing an artifact. I was expecting a bit more.
-I expected the game to show me how hard survival was in those times, and how tough and hard working those people were. But the gameplay just leaves me under the impression that the people in this village are just... dumb. Sorry...
-I do one cut of spade at the water hole, and a big pond of clear water appears (but gives me surprisingly little water) - not as a reward for hard work, but rather like a miracle. The villagers seem to completely rely on miracles and some god hearing their prayers, instead of thinking and working.
-I'm sent out to gather food but can't pick up the tools from grandpa's workshop. Can't even use some metal or stone laying around to make a basic knife to open chests or harvest cactus.
-There's hundreds of cactus fruit but I can't collect them, bags of corn at the market but it's only decoration.
-There's good leather, pans and wooden planks laying all around but I cannot use any of them.
-Nobody is collecting the animal droppings. Cicera just says "eww" and they... miraculously disappear. Seems they don't know what fertilizer is.
-I can't give grandpa any food or water, isn't he starving too?
-The game makes me rob the poor old lady and steal her remaining food supplies ( hello???)
And one last thing, but as spoiler because it affects gameplay. Here's your "trick" to get water (without bug using or cheating in any way):
Stones and Cacti respawn (another miracle...). Collect Stones, sharpen the machete, collect cacti, then craft the cactus water. Collect eggs from the nests for food (they also respawn) and eat them raw. Collect the tree fruits and also eat them raw. Additionally, just drink all the pond water instead of cooking. This allows you to stop worrying about water too much - I didn't die once in 3 hours.
It feels like an exploit to me, doesn't feel balanced at all...
After 2 hours of playing the game It's pretty mid.
The story is nothing that you would drop your jaw from but It isn't bad either.
The gameplay is nothing but bunch of fetch quests with survival elements. It doesn't sound like bad idea but here It's executed poorly.
There aren't enough resources, once you take all the water in the valley that's the only water you will get for rest of the game or you can milk the cow which for some reason eats just specific kind of cactus that you won't find enough of, so you will mostly die from hunger and thirst. Not to mention that the character is so slow, so getting from point A to point B feels really boring and when the thirst and hunger structs you get slower and It gets annoying.
But I had fun, so I give it thumbs up.
Игры похожие на ARIDA: Backland's Awakening
Дополнительная информация
Разработчик | Aoca Game Lab |
Платформы | Windows |
Ограничение возраста | Нет |
Дата релиза | 18.01.2025 |
Отзывы пользователей | 77% положительных (78) |