Разработчик: Composer-Motorin Dmitry (Djinotan)
Описание
Вражеские боевые роботы не помеха для такого командира как ты!
Собери свой отряд, вооружи их и спаси бойцов с этой коварной планеты!
Это тактический шутер для настоящих командиров, которым нравятся сражения и битвы, много оружия, интересные роботы противники, огромные боссы, взрывы и езда на танке, покажи этим роботам кто тут главный!
На планете роботов вы встретите невероятных роботов-существ, от маленьких робо-жуков до огромных механических монстров, все они очень не любят живых людей и будут стараться уничтожить вас.
Чтобы успешно бороться с противником используйте ваших бойцов и доступные навыки.
ОСОБЕННОСТИ ИГРЫ:
- Возможность играть либо как в стратегии управляя солдатами, либо самому участвовать в бою одним из солдат.
- В игре более 40 уникальных врагов и боссов.
- Многие роботы получая повреждения постепенно разрушаются и можно увидеть их механические внутренности.
- 7 стойких солдат для вашего отряда.
- 10 навыков которые очень помогут в бою, например - энергощит делает солдата на какое то время абсолютно неприкосновенным.
- Возможность раскрывать новое оружие для бойцов или улучшать существующие.
- Дополнительные бонусы в игре: восполнение здоровья, двойной урон и другие.
О РОБОТАХ:
Я старался сделать много интересный и разнообразных противников и у меня это получилось.Получая повреждения роботы постепенно разрушаются, а после уничтожения, каждому солдату дают очки которые пополняют состояние его "навыка", так же иногда от них остаются бонусы, чем сильнее робот тем больше бонусов.
О НАВЫКАХ:
Навыки в игре играют очень большую роль, без них игру не пройти, в начале игры многие совершают ошибку, пытаясь пройти ее за счет ловкости и не используя "навыки", роботы обожают таких новичков )).В игре есть три основных навыка и по одному у каждого солдата.
ОСНОВНЫЕ НАВЫКИ:
- "замораживает" всех роботов в указанной обрасти на несколько секунд.
ОПИСАНИЕ БОЙЦОВ:
Джонни великолепен во всех областях на поле боя, универсальный солдат.
Вооружение Джонни:
Основной пистолет используется для ближнего боя.
Плюсы: Неплохой боезапас, может вести огонь на дальних дистанциях.
Можно улучшить: Урон.
Плюсы: Быстрая перезарядка, Большая скорострельность, Высокая скорость пуль и Хороший урон.
Минусы: Небольшой боезапас, Небольшая дальность стрельбы.
Можно улучшить: Дальность, Боезапас.
Плюсы: Сильный урон, Хорошая дальность.
Минусы: Низкая скорость пуль, Небольшая скорострельность.
Можно улучшить: Дальность, Скорострельность.
Навыки Джонни:
Имеет возможность бросить гранату рядом с врагами, которая взрывается и наносит средний урон.
Гонсалес обожает дробовики и не боится лицом к лицу с врагами.
Вооружение Гонсалеса:
Дробовик - мощное оружие малой дальности, которое стреляет картечью.
Плюсы: Огромный урон на ближней дистанции.
Минусы: Небольшая дистанция и Большой разлёт пуль.
Можно улучшить: Дальность, Боезапас.
Плюсы: Сильный урон, Немного отбрасывает врага.
Минусы: Низкая скорострельность.
Можно улучшить: Дальность, Урон.
Навыки Гонсалеса:
Выпускает град ракет в точку где находился противник.
*Совет* заморозить врагов, прежде чем использовать.
Беатрикс отличный снайпер, быстро бегает, но уровень жизни меньше среднего.
Вооружение Беатрикс:
Пистолеты-пулеметы для ближнего боя .
Плюсы: Максимальную дальность и Большой урон.
Минусы: Низкая скорострельность.
Можно улучшить: Скорострельность.
Навыки Беатрикс:
Выстрел с повышенным уроном.
Нина неплохой боец, а её навык доктора всегда пригодится в бою.
Оружие Нины:
Хорошая винтовка, которая позволяет стрелять по врагам с дальнего расстояния.
Плюсы: Дальность.
Минусы: Низкая скорострельность.
Можно улучшить: Урон, Боезапас.
Навыки Нины:
Исцеление - восстанавливает уровень жизни у самого раненого солдата.
Миша движется медленно, но он разрывает врагов своим тяжелым вооружением и хорошей броней.
Вооружение Миши:
Тяжелый крупнокалиберный пулемет.
Плюсы: Хороший урон и Большой боезапас.
Минусы: Медленная Перезарядка.
Можно улучшить: Боезапас, Дальность стрельбы.
Минусы: Медленная Перезарядка.
Можно улучшить: Урон, Дальность стрельбы.
Навыки Миши:
Скорострельность - временно увеличивает темп стрельбы пулемёта.
Электро - Экспериментальный солдат, хорошо вооружен, но имеет меньший уровень жизни.
Вооружение Электро:
Экспериментальное оружие, которое наносит серьезный ущерб электричеством с больших расстояний.
Плюсы:Дальность стрельбы, Урон.
Минусы: Медленный темп стрельбы.
Можно улучшить: Урон, Скорость.
Навыки Электро:
Генератор разрядов - создает мощный поток электрических разрядов, который наносит большой урон вблизи от Электро.
Курт - солдат для ближних боёв, очень быстро передвигается и может совершать высокие прыжки.
Вооружение Курта:
Лазерный меч, способен накапливать энергию и причиняет более серьезные повреждения. Урон удваивается, если удар меча был во время прыжка.
Плюсы: Сильный урон.
Минусы: Только ближний бой.
Можно улучшить: Урон.
Навыки Курта:
Взрывной удар наносит сильный урон всем врагам рядом с Куртом.
О БОНУСАХ:
- пополняет уровень жизни, чем больше размер тем больше пополнит.- пополняет уровень основных навыков.
- дает двойное здоровье.
- увеличивает наносимый урон в два раза.
- отрывает новое оружие для бойца, если его нет, то дает бонус к оружию.
Перки для оружии добавляет навсегда определенный процент к указанному свойству если такой доступен для увлечения или не достиг предела.
-повреждение -дальность -скорострельность -магазин
СЮЖЕТ ИГРЫ:
Планета роботов совершила нападение на космический корабль землян, на ликвидацию угрозы был выслан отряд звёздного десанта, 7 стойких и вооруженных солдат, роботы атаковали и взорвали их звездалёт, но солдатам удалось спастись.Ваша задача как командира собрать отряд и используя их вооружения и навыки разгромить злых роботов и враждебные механизмы.
Ваши способности в тактике и стратегии помогут одержать победу над боевыми роботами, солдат можно менять местами перетащив их по экрану и вы сам решите какой боец будет стоять впереди, так же правильно используйте навыки, например, прежде чем запустить ракеты в робота лучше его заморозить чтобы он не мог двигаться.
Пожалуйста не пытайтесь пройти игру без использования навыков, у вас это не получится! Для удобства используйте клавиши навыков - Q,E,F,Z,X,C.
Поддерживаемые языки: english, russian, german, ukrainian
Системные требования
Windows
- ОС *: Windows XP/Vista/7/8 (32 bit or 64 bit)
- Процессор: 1.6Ghz
- Оперативная память: 512 MB ОЗУ
- Видеокарта: 128MB graphics card
- Место на диске: 100 MB
Mac
- ОС: Intel Mac, OS X version Leopard 10.5.8
- Процессор: 1.6Ghz
- Оперативная память: 512 MB ОЗУ
- Видеокарта: 128MB graphics card
- Место на диске: 100 MB
Linux
- ОС: Ubuntu 12.04
- Процессор: 1.6Ghz
- Оперативная память: 512 MB ОЗУ
- Видеокарта: 128MB graphics card
- Место на диске: 100 MB
Отзывы пользователей
⣿⣿⡻⠿⣳⠸⢿⡇⢇⣿⡧⢹⠿⣿⣿⣿⣿⣾⣿⡇⣿⣿⣿⣿⡿⡐⣯⠁ ⠄⠄
⠟⣛⣽⡳⠼⠄⠈⣷⡾⣥⣱⠃⠣⣿⣿⣿⣯⣭⠽⡇⣿⣿⣿⣿⣟⢢⠏⠄ ⠄
⢠⡿⠶⣮⣝⣿⠄⠄⠈⡥⢭⣥⠅⢌⣽⣿⣻⢶⣭⡿⠿⠜⢿⣿⣿⡿⠁⠄⠄
⠄⣼⣧⠤⢌⣭⡇⠄⠄⠄⠭⠭⠭⠯⠴⣚⣉⣛⡢⠭⠵⢶⣾⣦⡍⠁⠄⠄⠄⠄
⠄⣿⣷⣯⣭⡷⠄⠄⢀⣀⠩⠍⢉⣛⣛⠫⢏⣈⣭⣥⣶⣶⣦⣭⣛⠄⠄⠄⠄⠄
⢀⣿⣿⣿⡿⠃⢀⣴⣿⣿⣿⣎⢩⠌⣡⣶⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣆⠄⠄⠄
⢸⡿⢟⣽⠎⣰⣿⣿⣿⣿⣿⣿⢀⣾⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣦⠄⠄
⣰⠯⣾⢅⣼⣿⣿⣿⣿⣿⣿⡇⣾⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⡄⠄
⢰⣄⡉⣼⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⢸⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣧⠄
⢯⣌⢹⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⢸⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⠄
⢸⣇⣽⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⠸⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⠄
⢸⣟⣧⡻⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣧⡻⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⠄
⠈⢹⡧⣿⣸⠿⢿⣿⣿⣿⣿⡿⠗⣈⠻⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⡇⠄
⠄⠘⢷⡳⣾⣷⣶⣶⣶⣶⣶⣾⣿⣿⢀⣶⣶⣶⣾⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⠇⠄
⠄⠄⠈⣵⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⢸⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⠄⠄
⠄⠄⠄⠸⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⠘⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⠇⠄⠄
Planet R-12 is a somewhat unusual hybrid of 2D side scrolling shooter and RTS where you control a squad of soldiers and move them around, letting them autoshoot stuff and sometimes using special abilities if you feel like micromanaging them. It's a concept that might even have worked well if it was backed by a quality technical implementation. Planet R-12 does not have a quality technical implementation. There's a kitcshy sci-fi robot whatever theme that's badly expressed and badly translated to English, so we'll give that component of the game a miss.
One important note is that even though this is an amateur project, it does seem to be sincerely and genuinely made. I couldn't find any flipped assets, plagiarism or any other kind of insincere actions from the developer, but unfortunately genuine intentions alone are not enough to produce a brilliant PC gaming experience.
From a technical perspective, the game doesn't meet basic minimum requirements that most PC gamers expect as standard.
The artwork here is terrible, it's a hodge-podge of amateurish "My First Wacom Tablet" style drawings used instead professional looking game assets. In some places it barely looks better than MS-paint. It's unclear if this is due to lack of budget to arrange someone who can create graphical assets properly, or lack of talent, regardless, the overall visual quality of the game is extremely low, enough on its own to deter gamers.
There's no option to change the resolution and no useful graphics tweaks. There's no way to ensure this is running at the native resolution of your display. There's no guarantee this game will look right on any PC as a result of this hamfisted design decision.
It's apparent that little to no testing for the game was done, at least on modern gaming PCs. In fullscreen, the game doesn't display properly, with the game area drawn outside the viewable space. This is caused by the developer not bothering to ensure the game works on resolutions over 1080p, with very high resolution monitors that use resolution scaling. Because the game area is not drawn correctly, it doesn't map to the mouse pointer properly, so the game itself simply cannot be played. Gamers shouldn't be forced to accept defective products just because developers don't bother with basic testing on PC.
Some of the defects in the game can be attributed to the choice of using the video game toolset, ZenGL. This is a very poor quality toolset, it's not even that easy to use, and thus rarely gets used in lieu of even more dumbed down construction kits like GameMaker Studio. Also, unfortunately, it has very limited capabilities. Just as you can't make a silk purse out of a sows ear, you can't make a great video game if you use a terrible engine.
These technical defects push this game below acceptable standards for any modern PC game.
You don't have to take my word about how bad the game is, we can measure the interest in a game by how much people bothered to play it. Planet R-12 has achievements, and they show us a very clear picture that the game absolutely failed to capture any interest from gamers. The most commonly and easily attained achievement is for getting to the end of the first level, trivial to achieve, but less than 3 percent of players bothered to get that far before uninstalling the game. That's a tiny, tiny proportion of gamers who even bothered with this. Ouch.
Reviewing SteamDB to check how popular this game was with players reveals a surprise... there's a very healthy spike in player counts for the game. But this isn't consistent with the achievement stats, that show less than 3 percent of players bothered playing the game for any reasonable amount of time. How is it possible for this game to have so many concurrent players who didn't bother engaging with this game? Trading cards. People will use card idling software to collect the cards and sell them, but this won't trigger any achievements in-game.
That tells us people only really bought this game for trading cards, and that's a damning indictment of the woeful quality. A closer look at the numbers shows the game just has a couple of players every week running up the game and idling it for cards, then deleting it. We must ask how it benefits gamers for there to be so many games like this, with no merit as a serious game, that only generate sales from people idling and selling the trading cards.
While this is cheap, it's not great. There's worse value for money buying an cheap game you won't play for more than 5 minutes versus a more expensive AAA game that you'll get hundreds of hours of enjoyment from.
It's a short game but I had fun the whole time I played it. It starts a bit slow but then it picks up speed and becomes even more enjoyable
is a pretty cool 2d shooter /tactical game where you have to use a team of 3 soldiers and defeat the enemy each with own unique special skills i really love the game art is very nice to see
Kinda okay if you need to spend some time with low PC requirements. Remember, Each step on a planet is full of dangers and soldiers really need your OC skills and abilities.
Very fun 2D Tactical Shooter,
--------------------------------------------------------------------------------------------------
You control your squad by either double clicking where you want them to move to or by controlling an individual member (you can switch between them by pressing the num keys or scrolling the mouse wheel).
The squad automatically attack enemies when not controlled and move back and forth as necessary (Snipers moving to the back, etc.).
You also have access to three main skills: The first of which freezes enemies, the second shields a squad member, and the third calls in a drone to fight alongside you.
There are several diffrent squad members to choose from and each have their own abilities and weapons, so choosing the right characters for the job adds an extra layer to the fun. You may also pick up upgrades for squad members and unlock new weapons for them.
The enemies are rather interesting and several pose a challenge, so you will need to use all the skills available to you.
There are three different difficulty levels to choose from if you find the game too difficult or two easy, although I find the default difficulty to be just right.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Definitely recommend this game to anyone who is even slightly interested.
Can't wait to see it in its final form.
One of the best games I've played for 0.22eur (sale). Achievements are quite difficult and require you to grind a bit to make your characters stronger. Also has trading cards. Recommended
Very good 2D shooter + trading cards & achievements. This game has very original and cool robotic opponents, their behavior and the mechanics of their destruction are also very well developed. The only pity is that this game is too short and goes relatively quickly – I would like to see more levels and more different enemies in this game. I hope that someday the developers will release a sequel to this game (even on the old engine).
Very fun 2D Tactical Shooter,
This review utilizes the Early 2000's Gamespot Score System:
Gameplay: 5, I was entertained in the early game, but fights took too long, and the final boss was a slog
Graphics: 6, Serviceable, but relatively bland. The enemy designs were fun.
Sound: 4, I literally cannot recall any of the audio in this game, but it wasn't offensive
Value: 8, I bought this game for $0.49, played for about an hour before credits. A cent a minute isn't bad.
Tilt: 5, I feel this game is pretty "eh"
Overall: 5.3 - "meh"
Diverse bosses
The level up items of the game were interesting
But the game was very short and ended in less than 3 hours
Game mechanics are really good and imaginative. The way you control your party and the ability to pick your team members adds a lot what is already very competent and solid side scroller. It is short but for the price the game is definately worth it. Very fun and hope to see more like this.
what a shame game looks so dam cool but its not unless you like shootign enemies off screen you can walk the hole screen and shoot the enemy who you cannot even see because hes not in the screen yet this is a shame go wait for your cat to fart its more exciting than this
It is a correct flash-like 2D scroll shooter with interesting gameplay mechanics but it is too expensive for its content.
It´s fun and hard work to be a winner from all kind of technologic mechanic robots or androids figures...
Great game here with huge potential. However modest in design, this game shows immense creativity in both the artwork and story line; with fights that are fun and interactive with a bit of a "Castle-Crasher's" feel to it, though a touch more tactical.
I will admit that I bought this game primarily because it was on sale for under a dollar. At first glance it looked a bit like Metal Slug which I liked, and yes it does sort of play like Metal Slug, but where in that series you have one soldier deployed instead of 3. And the actual soldiers themselves each with different strengths and weaknesses provides numerous possible combinations for playthru. It is much more difficult than it looks, but that isn't a bad thing the challenge it provides actually makes the game that much better. It is a bit on the short side however, so heres hoping for DLC.
Very cute, graphics were nice, smooth gaameplay, was a lot more challenging than I was expecting. Interesting semi-casual (Or so you think) little squad shooter. 7 mercs to choose from with varying skills, pretty good control layout. Easy to learn, stat increases seems a little shady, maybe I just don't know how it works yet. Overall a very very good itle game even at full price. Both me and my son approved and enjoy playing it. Good enough to make you keep wanting to level up the various mercs. Warning though, it is a bit more challenging than you'd think and no where near as easy at it looks. But that's a good thing.
Looks some archaic but nice game! I can't reccomend this game because of VERY GLITCHY AND STUPID tank control! Really frustrating and terrible!
Tedious and terrible game. Have the designers even played it themselves?
The first few levels are sort of ok --- nothing thrilling but no big issue. With 1hr into the game the levels suddenly get none-sense. The one you see on the screen shots that is fighting the bugs in a swamp is basically walking-backwards-and-left-clicking for a dozen minutes because the bugs are freakingly tough and slow. The other one that you drive a tank to fight an eyeball spider is a dumb copy of angry-birds --- except that you don't see your trajectory before shooting, both you and the spider is moving and that there is no way you can dodge the spider's attack. Oh, and there are three of them, coming out one by one, followed by a boss whose attack you cannot dodge, neither.
Super fun! Let me explain what to expect while playing.
At the start, the game is very slow, and hard, but it gets better towards the second mission/level. The action speeds up and you find yourself pressing buttons, aiming weapons, using skills, and more. When your not playing as one of your soliders, they fight themselves, and are very smart. For example, the sniper moves back to avoid getting hurt while also shooting from long-distances. There are no other modes besides the story mode. Maybe there will be some kind of endless mode in the future. You can pick each of your soliders weapons once you get them. They can also be upgraded. The graphics are also nice.
Overall, this game IS a tactical squad shooter. Even if it may not look like one.
Дополнительная информация
Разработчик | Composer-Motorin Dmitry (Djinotan) |
Платформы | Windows |
Ограничение возраста | Нет |
Дата релиза | 15.01.2025 |
Отзывы пользователей | 82% положительных (57) |