
Разработчик: MinMax Games Ltd.
Описание
Discord
Об игре

В SPAZ 2 вам предстоит выживать в развивающейся постапокалиптической галактике. Зомби–апокалипсис уже прошёл, инфраструктура разрушена, топлива не хватает, а выживание зависит от сбора ресурсов среди обломков и мусора.

В начале игры в галактике находятся сотни капитанов, и каждый из них пытается выжить. Капитаны под управлением ИИ могут делать всё то же, что и игрок. В SPAZ 2 игрок — не избранный, и не является центром галактики.
Недостаток ресурсов критичен, и капитаны сражаются, чтобы выжить. Необходимость защиты скудных ресурсов ведёт к заключению союзов и их распаду, и вчерашние друзья становятся врагами.

Сильные коалиции защищают свою территорию, организуют центры распределения ресурсов и кстроят базы. Более слабые могут заняться бандитизмом. Каждый капитан уникален, живёт собственной жизнью, и влияет на события в галактике.

При контакте друг с другом коалиции обычно вступают в бой. Стратегическая сторона SPAZ 2 — исследование, контроль территорий, строительство государства; тактическая и боевая — постройка корабля, тактические решения, демонтаж обломков и сбор утерянных ресурсов.
Сражения повреждают корабли, но позволяет добыть новые детали для кораблей. Все детали модульны и создаются случайным образом. Если вы видите интересную деталь, вы можете оторвать её от врага и присоедините её к своему кораблю. Такая постройка кораблей может происходить прямо в ходе боя, но бывает забавно забить врага до смерти его собственным оторванным крылом.

С глобальной точки зрения сражения привлекают других капитанов — ведь после боёв остаются ценные обломки. Хватайте детали и бегите. Улучшите корабль, отремонтируйте его, и будьте готовы к новым боям за настоящее и будущее — ведь тьма продолжает сгущаться.
Ключевые особенности:
- Две сотни «живых» капитанов под управлением ИИ, которым доступны те же возможности, что и игроку, включая создание развивающихся коалиций, постройку сооружений, контроль территории и участие в глобальной войне.
- Живая и эволюционирующая галактика, причём игрок — не центр вселенной. Благодаря уникальности каждого капитана, игровой мир будет развиваться по-разному в каждой игре.
- Постройка своего государства с нуля.
- Случайно генерируемые модульные детали. За считанные секунды и на лету постройте корабль, соответствующий вашему стилю игры. Каждый блок имеет собственные характеристики, влияющие на сам корабль, собственную прочность и параметры урона — это вполне реальная и функционирующая часть корабля.
- Стратегия при постройке. Масса, местоположение, форма блоков — всё это имеет значение. Если блок загораживает орудие, оно не стреляет. Если корабль слишком широкий, он будет поворачиваться медленно. Слишком много крыльев? Не хватит щитов. Важно каждое принятое решение.
- Трёхмерное окружение с достоверной физикой — все объекты можно разрушить, они повреждаются при столкновениях, их можно ухватить и даже бросить во врага с помощью захвата.
- Естественное движение и управление. Движение происходит на плоскости, а стрельба напоминает игры от первого лица. Бой ощущается, как сражение больших пиратских кораблей в океане. Уделитяйте внимание тактическому позиционированию и следите за энергией корабля, чтобы перейти в атаку в ключевой момент.
- Грандиозные битвы кораблей. Разорвите вражеский корабль на части — кусок за куском. Бой будет достаточно длинным, чтобы насладиться процессом.
Поддерживаемые языки: english, french, german, russian, simplified chinese, traditional chinese
Системные требования
Windows
- ОС *: Windows XP/Vista/7/8/10
- Процессор: 2.6 Ghz Dual Core
- Оперативная память: 2 GB ОЗУ
- Видеокарта: 1GB 3D DirectX 9 Compatible video card
- DirectX: версии 9.0c
- Место на диске: 1 GB
- Поддержка VR: SteamVR or Oculus PC
- ОС *: Windows XP/Vista/7/8/10
- Процессор: 3.1 Ghz Dual Core
- Оперативная память: 4 GB ОЗУ
- Видеокарта: 2GB 3D DirectX 9 Compatible video card
- DirectX: версии 9.0c
- Место на диске: 1 GB
Mac
- ОС: MacOS X 10.8.5
- Процессор: Intel Core i5 2.6 GHz
- Оперативная память: 8 GB ОЗУ
- Видеокарта: OpenGL 3 Compatible GPU with 1GB Video RAM
- Место на диске: 4 GB
- Дополнительно: 64 Bit Only, VR not supported
- ОС: MacOS X 10.8.5 or Newer
- Процессор: Intel Core i7 3.1 GHz+
- Оперативная память: 8 GB ОЗУ
- Видеокарта: OpenGL 3 Compatible GPU with 2GB Video RAM
- Место на диске: 4 GB
- Дополнительно: 64 Bit Only, VR not supported
Linux
- ОС: Ubuntu 16.04 LTS or SteamOS
- Процессор: 2.6+ GHz Quad core
- Оперативная память: 8 GB ОЗУ
- Видеокарта: OpenGL 3 Compatible GPU with 1GB Video RAM
- Место на диске: 4 GB
- Дополнительно: 64 Bit Only, Other Linux versions should work but are not officially supported. VR not supported
- ОС: Ubuntu 16.04 LTS or SteamOS or newer
- Процессор: 3.1+ GHz Quad core
- Оперативная память: 8 GB ОЗУ
- Видеокарта: OpenGL 3 Compatible GPU with 2GB Video RAM
- Место на диске: 4 GB
- Дополнительно: 64 Bit Only, Other Linux versions should work but are not officially supported. VR not supported
Отзывы пользователей
It's a fun little game, make a new world, play for a few days and then quit and repeat every 6months. It's one of those games, a fun distraction for a bit while you're bored but isn't going near your top ten.
I like spaz1 better, I'd like to see them go back to their 2d roots and expand on the core concept and fun ideas rather than graphics. Try it from the other angle devs, see what happens.
It's still a fun game.
While the campaign leads you nicelly to chose the fate of the universe, the sandbox where you can really tailor your conquest and dream scenario.
There are big grind walls tho, and the randomness of the shops really puts an extra layer on it when you envision a build to actually get it just right.
The game wont stop being challanging tough. So doN't worry that there is nothing to grind to, it is a big part of the game to puzzle out how to overcome those odds.
On my first run i done a full RAM build. Literally one shoted maxed zombie bases bossting from start position.
On my current run, i have so many ships that shots ships that just im a blow, up anthill desintegrating anything that gets near me.
I would say the only core game mechanic is energy shield and that there are no way to remove it from long range. It's really an anti-kiting mechanic as the playfield is effectivelly infinite so you can always keep a distance. However this decision made all builds a sorta close up range (im talking about heavy endgame, like the very last challanges)
So ultimatelly i would suggest this to anyone who like close and personal brawl in space.
oh my, who puked this 3 stuff together?
A different feel from the first game, but similar enough to grasp. To be honest, I beat the game by relying purely on escorts, without knowing what I was doing. Could easily be described as more grindy than the first, with some new mechanics and the loss of some old ones. Decent enough.
Even in this day and age this game remains great. Its heaps of fun and very satisfying to watch your ship grow.
If they bothered to explain how to engage with the very poor UI, then maybe I would be able to play this game. After 13 hours, I still can't. I can't believe that with a bigger budget, they managed a f***ing downgrade from what came before.
This is trash.
I've trully enjoyed this game.
some base buidling
simple rts in space
ship building
Funny dialoge
Go for it, you won't be disappointed
A fantastic little space opera.
Very fulfilling progression and combat.
I keep coming back to it every year or so and each play through has been very unique.
Really looking forward to SPAZ 3! (Maybe with a few additional systems to keep things interesting? More robust trading perhaps?)
It's a worse version of SPAZ1 because the 3D element doesn't add any fun, and just makes the combat a bit more tedious. It also seems like you can soft lock yourself with the way the AI relationships work.
Absolute disappointment compared to SPAZ2
Feels like it was made by AI
z
The game play is fun, the dialogue is funny, the story is... The game play is fun and the dialogue is funny.
Fun game. Spaz1 was better tho the parts idea in the end made me not try any new setups i stuck with one. whereas on Spaz1 i tried multiple ships and types of weapons. but its still a stepping stone this game has potential for a lot more
Oh yeah i love this game more than most. In so many ways it feels like one you can truly customize any shape, of ship you want. Then modify any part any way you can think of. It is a fun one to customize how ever you want. I also like the humor behind it. Most games humor is something you don't get to see a lot of the time.
My favorite build is 11 blocks left and right then the edges have 3. Pretty much any weapons work good, but i like 4 long range lasers and 4 of the mass drivers to slaughter anything. 2 mini guns, and flak cannons cris crossed on the small parts of front and back. Along with that much shield, and engines you can go real fast, and take a ton of damage.
over all i have to say its a fun game to relax with, but still a hard challenge at times.
This is a great game. It's the type of game that gives you freedom, while having a locked in story. Do whatever you want, and see how it works out for you. I hope they make a third game, because i love the world, the characters, the story, the strategy, the shipbuilding, they gameplay, the economy, the faction dynamic, and my only fault for this game is there isn't more of it.
"Only two more years of work, and I'll get my free weekend!"
Sick
SPAZ1 is better, honestly. The 3D elements are extremely limited/limiting, the construction was a novel attempt, but I don't think it worked out all that well, and ultimately the fights all become basically identical, and the story doesn't really expand on the original. Like, clearly, this is taking place in the aftermath of SPAZ1, but doesn't really explore that in any way. We don't learn anything new or interesting.
I imagine this is what people will become if space travel to this degree ever becomes a thing. Just a bunch of lawless hooligans doing dumb things with the plethora of resources in the galaxy blowing each other up and being a bunch of scavengers. I made a ram ship that has a habit of flipping other ships over and watching them try to recover while saying things like "Nope, not dealing with this." is quite comical.
Nice strategy game with a cute story. Fun.
Tried playing this several times, but I've never got past the tutorial. Can't remember what happened the other times, but I've always given up around the same point. This time I got to the part where you have to stop a raid, but couldn't do anything as the battlefield was full. Tried finding some ships to fight, but most seemed to be too much of a threat to me. Eventually found a transport that seemed a similar level to me, spent the next 5 minutes shooting at this ship with not much happening, no indication of how much health the other ship had or if any of my attacks were actually doing much damage, just 2 ship flying along shooting each other!
It probably is a good game, but the combat didn't feel rewarding, I don't understand the game mechanics, and the tutorial doesn't teach me very well. Just felt like I'd been thrown into the universe and expected to know what to do.
very fun wish they would add expansions and new weapons/econ
Fun little venture out in your upgradeable and modulebased starship and have fun exploring, exterminating, diplomacying etc. :)
Happy gaming!
Игры похожие на Space Pirates And Zombies 2
Дополнительная информация
Разработчик | MinMax Games Ltd. |
Платформы | Windows, Mac, Linux |
Ограничение возраста | Нет |
Дата релиза | 02.04.2025 |
Отзывы пользователей | 78% положительных (2019) |