Разработчик: Flying Cafe for Semianimals
Описание
Ключевые особенности
- Открытый мир. Исследуйте загадочный и стильный мир роботизированной Монголии. Изучите юрту, прогуляйтесь вдоль реки или отправляйтесь к аттракциону — в этой игре нет заборов, через которые нельзя перебраться.
- Интерактивное окружение. Взаимодействуйте с предметами — все они несут в себе часть истории, а большинство используется в геймплее.
- Живые персонажи. Общайтесь с персонажами. Благодаря необычной технологии воспроизведения эмоций, использующей видео с глазами актёров, персонажи в Cradle выглядят, «как живые».
- Глубокая история. Окунитесь в изучение тщательно продуманной истории. В ней каждая деталь дополняет сюжет, а небольшая газетная заметка, случайно найденная в степи, может перевернуть смысл всего повествования.
- Разнообразный геймплей. Чередуйте вдумчивые, исследовательские квесты с яркими и динамичными мини-играми.
- Изысканный саундтрек. Погрузитесь в атмосферу таинства под упоительный саундтрек. Cradle содержит полтора часа музыки, включая медитативный эмбиент, синтетические треки и вокальные композиции.
Сюжет
Тридцать лет назад, в середине 2040-х, стремительное развитие нейронауки подогревало всеобщее ожидание победы над старением и смертью. В 2047 году учёными из Института Нейрокопирования в Кёльне проводились первые эксперименты по перенесению сознания человека на искусственный носитель. В ходе экспериментов было обнаружено странное, ранее неизвестное явление — пробуждённые в вычислительном устройстве копии нервной системы испытуемых, начинали саморазрушаться, погружаясь в состояние глубокого иррационального страха.
Открытие загадочного явления повлекло за собой цепочку событий, полностью изменивших общество. Спустя десятки лет вопрос о природе «Панической Атаки» по-прежнему остаётся открытым. Мы не знаем, как далеко заходила мысль исследователей в поисках ответа, но, думаем, что она вряд ли посещала эту монгольскую степь.
2076 год, Монголия. Вы просыпаетесь в юрте посреди бескрайней степи. Вы не помните своего имени и не знаете, как долго вы спали. Кто вы? Кто эта механическая девушка, сидящая на столе, и что за число у неё на груди? Невдалеке возвышается купол заброшенного аттракциона. Как он возник в этих пустынных краях? Что здесь произошло? Осмотритесь вокруг и попробуйте разобраться. Вас ждёт специфическая и трогательная история.
Поддерживаемые языки: english, russian, ukrainian, german, polish, spanish - spain, french, turkish
Системные требования
Windows
- ОС: WindowsXP SP3 or higher
- Процессор: Intel Core2 Duo or equivalent AMD
- Оперативная память: 2 GB ОЗУ
- Видеокарта: DirectX9c compliant card with 512MB
- DirectX: версии 9.0c
- Место на диске: 3 GB
- ОС: WindowsXP SP3 or higher
- Процессор: Intel Core i3
- Оперативная память: 8 GB ОЗУ
- Видеокарта: DirectX11 compliant card with 1GB
- DirectX: версии 11
- Место на диске: 3 GB
Linux
- ОС: Ubuntu 12
- Процессор: Intel Core2 Duo or equivalent AMD
- Оперативная память: 2 GB ОЗУ
- Видеокарта: OpenGl compliant card with 512MB
- Место на диске: 3 GB
Отзывы пользователей
I like the style, the story and the setting. It could be longer and could have more comprehensible ending but I still loved playing through it.
I will just start with this game has its jank, and the mini game levels kinda pull me out every time. I honestly dreaded having to move those dang cubes. But man, the story was so satisfying! I loved every moment and I wanted to know every juicy detail. While the ending felt very rushed, there was a lot for me to contemplate. If you are looking for a good dystopian scifi story with some cool inventory puzzles, I cant recommend it enough to give this game a try.
I have kind of deja vu with this game because I'm not sure if I already played it years ago or not... it seems kinda familiar though and not sure why but it reminds me of Syberia games.
This is the game that you never forget.
I played this some time ago and have fond memories of it, but I also feel that it didn't live up to my expectations.
The unique setting and environments are definitely the high points of the game but otherwise it feels a little empty and thin on gameplay.
I only spent about 12 hours on it so make sure you can get it cheap as there is not a lot of game there and little replay value.
I liked it.
A strange, unique adventure game, you are a Mongolian man, the last of his line, living in his ancestral yurt, in possesion of a inactive female android known as an m-body (no, she's not for that kind of use), and friends with a strange hawk named Ongots. The man knows all this, yet he doesn't know how. Thus does he begin his journey of self-discovery....
The story is a bit dense in places, really requiring serious study to make sense of. But what's there is fascinating.
The voice-acting is not the greatest, with the voice actors trying to inject emotion into their lines and occassionally succeeding, but otherwise sounding monotone.
And the puzzles? Because you can carry just about anything you see, the early puzzles can get quite confusing - especially since some objects can be both grabbed and looked at, depending on what part of the object you're aiming at. Not to mention the hint system assumes you know what things look like or whereabouts to go, only to get lost or unable to figure out what goes with what. A great example of this is the very first puzzle of the game: make Ongots the Hawk's favorite soup. Unless you happen to know the common modern language of Mongolia (I assume that's what much of the non-English text in the game is written in), you'll have no idea where the salt and pepper are - though mercifully, the game lets you dump all the seasonings in until you get the right broth coloration instead of forcing you to redo the puzzle - even if you've read the recipe, what the game counts as a "mortar" and "pestle" is strange, and you can wander the nearby lake, which is closer-looking to a swamp than a lake, for awhile before finally finding the one tree with berries. Also, as a nitpick, for those who've played more traditional adventure games, the complete lack of combining items in your inventory, instead combining them in the world itself, can be quite confusing at first, but I was able to get used to it quickly.
As for the game itself? It's jank. Every time the game changes locations or resolutions, it resizes the game window - not a problem back when exclusive fullscreen was the only way to game at max performance, but a pain for trying to set up a borderless windowed solution. Mouse movement feels sluggish thanks to forced negative mouse acceleration that cannot be disabled. Furthermore, the game chugs when loading in objects for some reason, not to mention the game has a horrible implementation of MSAA, meaning it tanks the framerate when enabled. The latter is easy enough to fix, just don't enable MSAA, but the loss of quality is definitely noticable.
Overall, it's a mixed bag, but you're willing to deal with some Slavjank, I think you'll enjoy this adventure game.
Interesting, but feels like dead museum instead of be a game. And this museum doesn't really expect someone to enter itself: I go to this garden dome and was trapped by possibility to go in and impossibility to go out. Feels like game wants from me to action in specific way, while give me opportunity to explore territory from even beginning of game.
This game is tagged like "Sci-fi" but has elements of magic, that, personally, destroy mine expectations and immersion. And you don't really know, but suggest: developer will use it magic for easy plot solution. Because it is always like this.
Additionally, controller support is bad and even Steam cannot deals with it. Highly recommend to play via keyboard and mouse.
Интересно, но ощущается как мертвый музей, а не как игра. И этот музей как будто не ждёт, что кто-то войдет в него: я забираюсь в местный "садовый купол" и оказываюсь в ловушке возможности войти и невозможности выйти. Чувствуется, что игра хочет от меня конкретного поведения, даже давая возможность свободного исследовать местность уже с самого начала игры.
Эта игра помечена как «научная фантастика», но в ней есть элементы магии, которые, лично для меня, разрушают многие ожидания и погружение. И пусть я на самом деле не знаю, но предполагаю: разработчик будет использовать эту магию для легкого решения сюжета. Потому что это всегда так и происходит.
Кроме того, поддержка контроллера плохая, и даже Steam не может с этим справиться. Настоятельно рекомендую играть с помощью клавиатуры и мыши.
Game aged like milk
Дополнительная информация
Разработчик | Flying Cafe for Semianimals |
Платформы | Windows, Linux |
Ограничение возраста | Нет |
Дата релиза | 20.01.2025 |
Metacritic | 65 |
Отзывы пользователей | 63% положительных (896) |