Разработчик: Chibig
Описание
«Лето на архипелаге Мара» – это игра для одного участника, которая проходит в спокойной, расслабляющей виртуальной обстановке, с эффектными средствами визуализации в ручном режиме и интереснейшим сюжетным повествованием. Ваша героиня – Коа, маленькая искательница приключений, которая стремится познать окружающий ее мир.
В процессе игры «Лето на архипелаге Мара» вам необходимо будет обустроить быт на собственном острове, собрать урожаи, изготовить новые инструменты, построить новые сооружения и отправиться в плавание на своей лодке, чтобы открыть новые острова и узнать разные тайны.
ОСНОВНЫЕ ВОЗМОЖНОСТИ
- «Лето на архипелаге Мара» – это приключенческая игра с элементами ведения фермерского хозяйства, действие которой происходит на архипелаге, включающем многочисленные еще неоткрытые острова.
- Предусмотрены дневной и ночной сценарии игры с различными климатическими явлениями.
- Свыше 300 заданий, ориентированных на то, чтобы сделать окружающий мир лучше.
- Более 25 различных персонажей, с которыми пересекается и ведет торговлю главная героиня. Они готовы стать вашими друзьями!
- Усовершенствуйте конструкцию своей лодки, сделайте ее больше, быстрее и лучше.
- Свыше 150 наименований товарно-материальных ценностей для различного использования, строительства и торговли.
- Откройте новые способности, найдите сокровища и познакомьтесь с различными людьми, которые помогут вам вести торговлю, заниматься исследованиями и раскрывать новые тайны на архипелаге Мара.
У вас будет свой собственный остров, но заниматься его обустройством – это тяжелая задача. У вас будет возможность сажать растения и деревья, получая древесину для строительства, а также изготавливать новые инструменты и строить сооружения из различных материалов. Или разбивать поля на участки для выращивания разных овощей. У вас в распоряжении также будет ферма для разведения кур и свиней.
Но будьте осторожны – все не так просто, как кажется! Вы также сможете ловить рыбу в пруду или в открытом море, рубить топором деревья, строить сооружения при помощи молотка и собирать урожай, используя мотыгу.
Коа понадобится ваша помощь. На основе базового набора навыков и умений она сможет развивать новые способности и извлекать уроки из окружающей ее обстановки. Мы хотим, чтобы вы почувствовали себя так, как будто вы растете вместе с Коа, сближаетесь с ней и со всеми остальными людьми, населяющими архипелаг.
Вы сможете отправиться в плавание, исследовать новые острова и найти там сокровища, а также открыть другие тайны в открытом море на своей надежной лодке, конструкцию которой вы сможете усовершенствовать, приложив немного усилий и времени.
На новых островах вас ждут новые знакомства. Более двадцати аборигенов будут готовы общаться и торговать с вами, каждый со своей историей и образом жизни. Они будут давать вам новые задания, советы о том, как лучше действовать в окружающей обстановке, или просто рассказывать анекдоты о своем жизненном опыте и путешествиях. Знакомство с новыми персонажами – важная часть игры, поэтому мы много работаем над тем, чтобы они были интересными и самобытными.
Но не все из них будут настроены дружелюбно. Зловещая корпорация под названием Элит хочет захватить архипелаг Мара и использовать океанские глубины в своих корыстных целях. Одна из их первых жертв – странный персонаж по имени Напопо, который обратится за помощью к Коа.
Поддерживаемые языки: english, french, german, spanish - spain, russian, simplified chinese, portuguese - brazil
Системные требования
Windows
- ОС *: Windows 7
- Процессор: Intel Celeron G1820 / AMD Athlon II X3 455
- Оперативная память: 4 GB ОЗУ
- Видеокарта: NVIDIA GeForce GT 430/ AMD Radeon R5 240
- DirectX: версии 11
- Место на диске: 2 GB
- ОС *: Windows 7
- Процессор: Intel Core i5
- Оперативная память: 4 GB ОЗУ
- Видеокарта: NVIDIA GeForce GTX 660 / AMD Radeon HD 7850
- DirectX: версии 11
- Место на диске: 2 GB
Mac
- ОС: Mac OS X 10.9
- Процессор: Quad-core Intel, 2 GHz
- Оперативная память: 4 GB ОЗУ
- Видеокарта: OpenGL 4.1 compatible graphics card
- Место на диске: 2 GB
- ОС: Mac OS X 10.10.5
- Процессор: Quad-core Intel, 2.5 GHz or faster
- Оперативная память: 4 GB ОЗУ
- Видеокарта: OpenGL 4.1 compatible graphics card
- Место на диске: 2 GB
Отзывы пользователей
This appears to be this studio's first effort and it really shows. While this title is overflowing with love and enthusiasm, the lack of experience by this dev team really shows itself with the gameplay. For a game that requires 30+ hours to complete (all achievements), there is very little to see and even less to do. Most of your time is spent criss-crossing the map, waiting (im)patiently while you sail across empty expanses of ocean or between one quest giver NPC and another. The quests are all "go here and get this thing" or "take this recipe and make this thing for me" or "bring this thing to that person" and literally nothing else. There are no enemies, no mini games, no variation, no collectibles and very little reason to explore the world. It looks like it was made for kids but its WAY too long and dull to hold their attention for the full play time and it's way too simplistic and "cute" to be of much interest to most adults, so I'm kind of confused about who this was intended for. Regardless, I see that this studio has been chugging away since then and the scores for their games has improved, so I'm betting that they took the failures from this freshman effort to heart and improved their product and I wish them nothing but the best, but purely on it's own merits, this game is an overlong, dismal slog.
Cutesy but slow.
Beautiful game, with a wonderful story; I adored many elements, from the gameplay mechanics of tending your island, to sailing to and from other islands to meet unforgettable characters and helping them with tasks to further their storylines, to the gorgeous areas and lovely soundtrack. Was a cozy play, and a thoroughly enjoyed experience <3
A great game to get lost in :) My one gripe is why would you create the cutest chunkiest seals and then not let us pat them?? It hurts every time I go past one of those little guys
There is nothing critically or functionally wrong with this title. However, its marketing trades on an art style, concept, and mechanics that make you want to believe that it as a combat-free, cozy version of The Legend of Zelda: The Wind Waker. It is not. That 22-year-old title still has more exploration variety, better characterization, and a more intriguing story than this hopes to aspire to. It might be a bit unfair to compare an indie game to something created by the Nintendo Machine at the height of its creative powers, but Mara fails at being even a run-of-the-mill cozy game. The farming, fishing, and animal husbandry mechanics are tedious. The fractal structure of the fetch questing is equally tedious and only takes you between a handful of the game's 25 areas. Most of the game world is uninspired copy-pasting with little to nothing to do. The "mail crab" collection mechanic appears to be a way the team raised money to fund the project, but the supporter messages break immersion and feel like someone stopping a live play to read off the names of theater season ticket holders. Not that there is much immersion to break. The characters are all flat, stock, and radically change their attitudes and demands to conform to the whim of the threadbare plot.
Amazing music, though. The main theme is a banger, and the devs know it. It plays through a variety of arrangements, often all strung together. The music does not respond well to on-screen action though. The game will start a track for a particular mood and keep playing the track once the scene is over.
A very cute game with a nice story and interesting quests!
Fully completed the achievements on this game. Would I recommend this game? Yes, but not to everyone. It's ok as an indie title and was clearly an early title for the dev. Wouldn't buy it unless it was on sale for more than 50% off.
All in All score: 6.5/10
Read on for longer review.
Gameplay: 7/10
It has some fun elements but the game loop is a little... boring. Travel to get quests, travel home, get items, travel to complete quest. The only reason you do anything is to complete the quests. Many of the islands in the game are for merely collecting resources a couple times and then never needed again. There's very little reason to go to them after the initial visit and you collect the single unique resource and then bring it back to grow on your island. They're also pretty bland for the most part. maybe there's an npc or an empty house, but not a lot going on. The only reason i wouldn't lower this score is because building things on your island and seeing your island grow was mildly fun, despite the appearance of freedom to design your island being fairly limited (because that's a big part of farming/life sims). pretty much placement of trees and a few objects was the only way to customize your island. There were a few bugs here and there but nothing terrible.
Story and Characters: 4/10
The story is only mildly interesting, Moana has to go and find the 4 hearts of Tafiti so the spirit thing can somehow (this part wasn't very clear) stop the colonizers from sucking the planet dry of resources. Don't worry we don't suck the planet dry... 'cause respawn and what not. The characters were mostly bland and mostly forgettable or a** holes. Here's looking at you Edegar the Edger and the b****y sisters. A big part of life sims is having interesting, and at least some likable, characters.
art: 8/10
Art was one of the aspects that drew me to this game. Art was nice and i liked the bright colors of Mara, it reminded me of Wind Waker, and the animation was my favorite part, which there was some so ill give them that.
Игры похожие на Summer in Mara
Дополнительная информация
Разработчик | Chibig |
Платформы | Windows |
Ограничение возраста | Нет |
Дата релиза | 21.12.2024 |
Отзывы пользователей | 77% положительных (595) |