Разработчик: EightyEightGames
Описание
Join us on Discord
Об игре
Вы должны построить корабль.Вы должны выбраться из постели.
Вы должны торговаться с человеком-ящерицей.
Вы должны следить за своими зомби-навигаторами.
Вы должны передвигать линии или столбцы плиток на поле 6х8.
Вы должны собирать комбинации из 3 или больше плиток.
Вы должны бежать вправо.
Вы должны концентрироваться на 2 областях экрана одновременно.
Вы должны совмещать ключи, чтобы открывать сундуки, и мечи, чтобы атаковать.
Вы должны буквальным образом собирать свои мысли и продавать их драконам.
Вы должны не терять время.
Вы должны не слишком торопиться.
Вы должны добровольно повышать сложность, беря сразу несколько заданий.
Вы должны постепенно добиваться своих целей. Вы должны построить корабль.
Вы должны пробовать снова.
Вы должны пробовать снова х5.
Вы должны постоянно побеждать, даже если вы не побеждаете.
Вы должны не терять духа.
Вы должны улучшать свою волшебную палочку.
Вы должны иногда делать перерывы, чтобы рука могла передохнуть.
Вы должны довериться случайным комбинациям плиток, на которые вы не рассчитывали.
Вы должны доверить синему бобоголовому человеку совершать опасные вложения ваших денег.
Вы должны забыть о синем бобоголовом человеке.
Вы должны следить за змеями.
Вы должны смириться с тем, что, несмотря на название игры, вы начинаете свое путешествие с тем, что уже можно назвать кораблем.
Вы должны построить корабль.
Вы должны довериться ретро-эстетике.
Вы должны продавать сфере пустоты разный хлам за золото.
Вы должны молиться на соль.
Вы должны вовремя расходовать рыбу и помидоры.
Вы должны пройти через ад.
Вы должны обезвреживать ловушки, как будто от этого зависит ваша жизнь.
Вы должны приносить подношения в церковь.
Вы должны суметь объединить Невероятных и Мертвяков в одну команду.
Вы должны поднимать якорь и методично но весело прыгать вместе со всей командой.
Вы должны делать вид, что вам нравится критиковать работу садовника.
Вы должны смотреть на часы и думать, почему время прошло так быстро.
Вы должны построить корабль.
Вы должны построить корабль!
ВЫ ДОЛЖНЫ ПОСТРОИТЬ КОРАБЛЬ!!!
Поддерживаемые языки: english, french, italian, german, japanese, korean, portuguese - brazil, russian, simplified chinese, traditional chinese, spanish - spain
Системные требования
Windows
- ОС *: Windows XP
- Процессор: Core2Duo
- Оперативная память: 1 GB ОЗУ
- Видеокарта: OpenGL 2.0 compatible video card with 256 MB shared or dedicated RAM (ATI or NVIDIA)
- DirectX: версии 9.0c
- Место на диске: 150 MB
- ОС *: Windows 7
- Процессор: Core2Duo
- Оперативная память: 2 GB ОЗУ
- Видеокарта: OpenGL 2.0 compatible video card with 256 MB shared or dedicated RAM (ATI or NVIDIA)
- DirectX: версии 9.0c
- Место на диске: 2 GB
Mac
- ОС: OSX 10.5
- Процессор: Core2Duo
- Оперативная память: 1 GB ОЗУ
- Видеокарта: OpenGL 2.0 compatible video card with 256 MB shared or dedicated RAM (ATI or NVIDIA)
- Место на диске: 150 MB
- ОС: OSX 10.8
- Процессор: Core2Duo
- Оперативная память: 2 GB ОЗУ
- Видеокарта: OpenGL 2.0 compatible video card with 256 MB shared or dedicated RAM (ATI or NVIDIA)
- Место на диске: 2 GB
Linux
- ОС: Ubuntu 12.04 32-bit or Ubuntu 12.10 32-bit
- Процессор: 2.6GHz single core
- Оперативная память: 1 GB ОЗУ
- Видеокарта: OpenGL 2.0 compatible video card with 256 MB shared or dedicated RAM (ATI or NVIDIA)
- Место на диске: 150 MB
- ОС: Ubuntu 12.04 32-bit or Ubuntu 12.10 32-bit
- Процессор: 2.6GHz single core
- Оперативная память: 2 GB ОЗУ
- Видеокарта: OpenGL 2.0 compatible video card with 256 MB shared or dedicated RAM (ATI or NVIDIA)
- Место на диске: 2 GB
Отзывы пользователей
not as good as 10 000 000 but still fun.
ඞ+ Yeah!
This is an enjoyable retro Match-3 game at an unbeatable price. Traverse dungeons while matching tiles to unleash attacks to clear monsters and chests. Gather resources to complete various upgrade trees. It's a good game to turn your brain off and feel that satisfying progression.
I played through the whole game on Steam Deck using mouse+keyboard, and it took me about seven hours for my first playthrough.
The sequel to 10,000,000 that somehow feels slightly worse than the original. It's still a good time though.
It's neither a relaxing nor challenging game. I just kept repeating the dungeons, hoping for stars to align so that I don't get rekt by traps or bad enemies streak.
There are a few systems in this game that could potentially force me to take a more strategic approach, but due to very tight time constraints the best course of action seems to be just match whatever you can: either to deal damage or clear out the board to get useful tiles on it.
Example: there are enemies in this game with immunities to selected damage tiles. The idea is to use tiles they are not immune to. Unfortunatey, due to the rush it's not possible to properly plan your moves.
Enemies take many hits to kill, so even if you matched correct dmg tile initially, you still have many more to go, so you have to match whatever you can anyway to clean the board.
I did not finish the game unfortunately. I alt+f4'ed after yet another ice trap bricked my run when I had no keys to match to disarm it in time. RNG like this is not fun, it's just a middle finger from the dev.
Despite the "modest" art style, it's a good choice for a mindless match-3 experience.
There is a layer of strategy with the enemies resistance and weakness to certain attacks, but you can ignore all that and just focus on matching tiles. If it's too hard, upgrade some stuff and get back to matching.
the odd thing about this game is it feels like it should be a superior game to the first game, 10,000,000 but even with all the improvements it feels worse
The progression system is really well designed and I enjoy it but I feel like in the first game using an item killed or almost killed the enemy you used it on, Now all the spells feel so under powered that I don't even care if I get them, you can upgrade them but you need that money to upgrade your other gear but even then it feels like each enemy takes more and more time to kill, the first game felt fast with you constantly slaying and upgrading so quickly with lucky runs lasting for a dozen monsters, now I feel lucky to kill even 5, everything works better but I feel weaker than the main character in the last game, it's remarkably unsatisfying but I like everything about this game and even plan to continue playing it yet I still think the pacing of the first game flows better, with upgrades being a palpable feeling of power increasing instead of a single point of damage increasing, you gain power so slowly and the monsters do too so the difficulty holds still for the whole game neither getting harder or easier
I feel weird saying all this because intellectually I understand it's a better game but when playing it I get less dopamine from each combo because each combo impacts the enemy less and I see less enemies fall to my onslaught, making each run feel shorter, I feel like I move at most a dozen feet before I'm killed
Игры похожие на You Must Build A Boat
Дополнительная информация
Разработчик | EightyEightGames |
Платформы | Windows, Mac, Linux |
Ограничение возраста | Нет |
Дата релиза | 25.12.2024 |
Metacritic | 71 |
Отзывы пользователей | 81% положительных (555) |