Разработчик: Marginalact
Описание
Общее
Действия игры происходят за миг до катастрофы, сносящей часть огромного мегаполиса. Время внутри небольшого квартала замерло, посредством действия механизма, сокрытого в театре посреди жилого квартала. Жители игрового района попали в сложную ситуацию - выбраться из застывшего времени невозможно, но и вечно жить в нем не удастся. Игроку предстоит принять роль осветителя театра и решить эту ситуацию за 14 дней.
Особенности игры:
Уникальная система изучения игрового пространства.
Головоломки, связанные с активацией и де активацией разнообразных зданий.
Самобытная визуализация.
Задачи от персонажей и не линейное повествование.
Несколько разнообразных развязок, связанный с аргументацией сегментов игрового квартала.
Исследование мира
Последи района стоит театр, на сцене которого доступны шесть сегментов для декораций. В каждый сегмент можно установить декорацию (одну или несколько). Декораций на поле доступно 5 видов, каждая из которых представляет определенный вид строения. Сцена репрезентирует игровое поле, на которое ставятся дома. Строения в городе появляется там, где поставлена декорация на сцене.
Конфликт
Время застыло, но если оно двинется вперед, то волны сметут все в представленном сегменте. Директор театра запустил механизм, зная про угрозу, после чего несколько домов и театр погрузились в замершее состояние. Для внешнего мира все внутри квартала замерло, но для жителей внутри время продолжает идти, что означает необходимость решить проблему до момента иссякания топлива для механизма театра и пищи для жителей.
Действия
Игрок может контактировать с NPC и получать от них задания. Люди будут лгать или говорить правду. Персонажи могут быть грубым и недоброжелательными, а могут и поддержать игрока. Для того, чтобы добраться до конца игровой ситуации, игроку предстоит решить разнообразные головоломки и пройти через ряд напряженных ситуаций.
Поддерживаемые языки: english
Системные требования
Windows
- ОС: 7,8,10
- Процессор: 2 GHz
- Оперативная память: 2000 MB ОЗУ
- Видеокарта: GeForce GT 610 / Intel (R) HD Graphics 5300
- Место на диске: 800 MB
Mac
- ОС: x86 / x64
- Процессор: 2 GHz
- Оперативная память: 2000 MB ОЗУ
- Видеокарта: GeForce GT 610 / Intel (R) HD Graphics 5300
Linux
- ОС: x86 / x64
- Процессор: 2 GHz
- Оперативная память: 2000 MB ОЗУ
- Видеокарта: GeForce GT 610 / Intel (R) HD Graphics 5300
Отзывы пользователей
Game could be completed in 1 hour, but controls and low character movement speed says "No, you cant" , which is very bad, especialy when there is a lot of back-tracking.
So I've played this game for about 3 hours and I personally love it. It's visually wonderful with the dadaism style of art and the funky use of perspective. The art really fits in with the idea of a slowly collapsing society. I spent a good 5 minutes just appreciating the map and all the detail put in. I loved the look of the NPCs and all the textures, too. The sound design gave off a nice creepy vibe and I loved the wide variety of sound effects. The controls felt good and I'm very appreciative of the use of colliders on the obstacles. I was worried that because of the perspective, I would be hit by enemies/obstacles even if I wasn't really touching them but it was actually really easy and fun to maneuver through. The game is pretty solid when it comes to not having glitches/ places where you easily could get physically stuck which was nice.
There are some problems with the game though. The player is also a bit slow and since this game heavily relies on going back and forth from place to place, I would've loved a run button of some sorts. I also found myself getting stuck a few times because the objectives aren't really clear. One example of this was when I was trying to get the pieces of meat. There is one locked behind a door and the lady near it says that she lost the key. Because of this, I spent a long time looking for a key which I wasn't able to find. It turned out that I needed to use the skull and bones on the door which if I had never looked at the walkthrough, I wouldn't have known. I think in the Russian version they have clearer symbols, but the English version was heavily lacking. I want to mention that the weird ways of progressing wasn't an problem rather the lack of direction that I didn't enjoy. There is a playthrough that helps, but I think that these issues could be easily fixed with a few minor tweaks and additions.
Overall a good game for a good price!
This is a visually stunning game that unfortunately lacks some finishing touches:
- The controls aren't quite as obvious and I had to contact the developer for understanding how to switch from russian to english. The startup menu is controlled by WASD instead of mouse or arrows, which would be what one is used to from other games. Also the escape button doesn't do anything for me in-game. Might be a bug?
- The above wouldn't be as critical if it wasn't for the english translation full of typo's to a level where it really takes one out of the atmosphere.
I didn't play longer than 10 minutes for the named reasons which is a shame as it looks great. It looks visually and soundwise great, reminiscent of the Games from Jack Spinoza if anyone's familiar. Also my very own game "Anica" felt close. I hope the developer will pick up on the mentioned problems so we can enjoy this game which I unfortunately can't recommend yet!
Дополнительная информация
Разработчик | Marginalact |
Платформы | Windows, Linux |
Ограничение возраста | Нет |
Дата релиза | 21.01.2025 |
Отзывы пользователей | 33% положительных (3) |